dimecres, 1 de febrer del 2012

UN CAMPIÓ A L' INSTITUT

“La meva primera sensació va ser de felicitat...”

L'Alex és un noi de 15 anys, que estudia a l'Institut Olivar Gran de Figueres. Li agrada molt l'esport  i practica taekwondo, en la modalitat de Jan-Su. Fa poques setmanes va guanyar el Campionat de Catalunya, a la categoria júnior, cosa que el classifica directament pel proper Campionat d'Espanya.

El taekwondo és un esport dur que demana una pràctica seriosa. Està dividit en dues parts : les pumses i la competició. L'Alex fa competicions basades en un combat que es realitza en una pista, tatami, que està controlada per cinc àrbitres. Les normes són senzilles, l'objectiu del competidor és aconseguir el major nombre de punts possibles.


·Com et vas preparar per a un campionat tan important?

La meva preparació va ser senzilla: vaig fer rodatge és a dir a campionats de menys importància, vaig anar-hi per provar i posar en pràctica les tècniques apreses. Però la preparació bàsica va ser en els entrenaments on em vaig esforçar al màxim per poder obtenir un bon resultat a la competició.

·Volem conèixer la teva sensació quan vas guanyar, què vas pensar en aquell moment?

La meva primera sensació lògicament va ser de felicitat, vaig pensar que l’esforç que portava fent i el sacrifici per fi em donaven recompensa.

·Avui en dia segueixes entrenant, per què t’estàs preparant, quin projecte tens ara?

Avui en dia estic entrenant dur per obtenir el millor resultat en el campionat d’Espanya, ja que serà el campionat més important, i si en sortís victoriós se m’obririen les portes a campionats de molt més prestigi.

·Va haver-hi un moment en la teva trajectòria que vas sofrir un petit accident, què vas pensar aleshores?

Bé, va ser un moment molt dur ja que em vaig trencar la mà enmig d’un combat que era la final d’un campionat d’Espanya molt important, i els metges em van obligar a retirar-me. Em vaig veure obligat a estar un parell de mesos sense poder fer res, cosa que em va fer perdre una mica el ritme, però de seguida que vaig poder, vaig tornar de nou als entrenaments.

·En un dels campìonats vas anar a París, com creus que pot repercutir en els estudis el fet de dedicar-te a fer el que t'agrada?

És una sensació increïble, sincerament, potser molta gent no ho entendrà però a mi el fet d'anar a campionats importants em proporciona molta motivació i felicitat, ja que em fa la sensació que el meu somni es va complint.

·Et vols dedicar a aquest esport professionalment o és només una afició?

Sincerament m'hi vull dedicar, ja que des dels dos anys porto fent aquest esport i mai m'ha desagradat. És una de les coses que em proporciona més felicitat.



1 comentari: